torsdag 29 april 2010

Askar

Här har jag gjort små askar, hittade denna tutorial bland mina prova-på-projekt... Det var rätt roligt att göra dem och enkla dessutom. Den blå gjorde jag till "farsan"(svärfar) nu när han fyller 65 år, idag faktiskt. Inuti hade jag gjort ett litet häfte med ordspråk/tänkvärda saker samt foton av honom. Jag hade även embossat med snirkelstämplar på varje tag. Tyvärr hann jag inte fota insidan med häftet. Insidan, på locket hade jag stämplat "Hjärtliga gratulationer".



Den här gjorde jag på pyssel-juntan hemma hos svägerskan i onsdags. Lite ovanligt att använda mig av rosa men det var riktigt roligt. Spellbindern med "Gratulerar på födelsedagen" fick jag av Suvi...eller snodde...:-) hon var tvungen att fara hem sedan och göra en ny, men tack och lov hade hon en färdigstämplad redan!
Den passade så bra till asken, så jag kunde inte låta bli! När jag ritade av mallen från den blåa asken så la jag till "nerhänget" på den här för att göra den lite annorlunda.



7 kommentarer:

Catharina sa...

Wow vilka snygga askar.Svärfar kommer nog alldeles säkert att bli supernöjd.Det är alltid kul att få ge bort sånt som man har gjort själv.Ha en superhärlig valborg med kalas och allt1
Kram catharina

Suvi sa...

PERFEKT!

Catta sa...

Så snyggt du har gjort! "Nerhänget" på den rosa asken blev jättebra, mer sånt vill jag se =) Det var riktigt tråkigt att inte komma i onsdags, men jag kände att jag hade för mycket att göra... Hoppas ni hade trevligt (det vet jag att ni hade) Kram!

Karolina sa...

Hoppas ni fick många fina foton i måndags :)
Vilka snygga askar du har gjort, för att inte tala om te-lådan. Gillar alla dina små detaljer och alla blommorna, färgerna, ja helt enkelt allt.
Ha en fortsatt bra vecka.
/ Karolina

Anonym sa...

Hej!
Du är verkligen duktig.Gör du själva låda också eller är det en färdig låda från början. Jag är nybörjare så jag har många funderingar.

Kristina

Anna sa...

Till Kristina...

Om du menar te-lådorna, så ja, jag har köpt lådorna som jag sedan har altrat, presentaskarna/lådorna...har jag vikt själv. Om du vill ha mallen på den så hör av dig och lämna din e-mail så skickar jag den åt dig.

Mvh/Anna

MadebyM sa...

Vilket arbete! Och sååååååå fina!